در اين مرحله ذهنيات يک طراح بر روی تراکتبستر مورد نظر منتقل شده و در بعضی موارد آخرين مرحله از زنجيره عمليات چاپ بشمار ميرود . يک طراح به اندازه آشنايی اش از دستگاه و فرآيند چاپ مياواند کارهايش را سفارشی تر مقرون بصرفه تر و يا سريعتر کارت ویزیتبه چاپ برساند . يک ناظر چاپ اصولا اگر در اين مرحله ضعف داشته باشدشايد اصلا نتواند کارت ویزیت سفارش بگيرد. چون مشتری برای همين او را استخدام کرده تا کارهايش را بدون عيب و نقص و يا هزينه های اضافی به چاپ برساند . يک کارگر چاپچی هم که اگر از دستگاهی که با آن کار ميکند چيزی نداند تراکتوضع و حالش معلوم است . عمليات برای توليد بسياری از کارت ویزیتمحصولات چاپی در مرحله چاپ تمام نمی شوند . به فرايندها و تخصصهای متعدد ديگری پس از چاپ احتياج است تا مثلا يک جعبه محصول و يا يک ساک دستی تبليغاتی آماده برای استفاده شوند . مراحلی مانند روکش (انواع ورنی و سلفون) تيغ زنی برجسته کاری و طلاکوب قالب سازی ترموگرافی جعبه کارت ویزیتچسبانی فنرکشی صحافی و... همگی بعد از مرحله چاپ انجام ميشوند تراکت . بسته به شغل شما ممکن است با يکی يا چند تا از اين صنوف ارتباط پيدا کنيد .
جواب واقعی برای کسی که ميخواهد وارد اين صنعت بشود اين است که بايد مجموعه ای از دوره های تئوری و عملی را طی نمايد تا درنهايت بتواند بر کار خود مسلط کارت ویزیتباشد . نکته جالب هم در اين صنف و هم در ساير مشاغل اين است که هيچ انسانی تراکت در هيچ تخصصی نميتواند ادعا نماید که به انتهای راه رسيده و از همه ريزه کاريها باخبر است . در هر زمينه تنها افرادی زنده و پويا هستند که هرلحظه خود را برای يادگيری نکات جديد آماده نگهدارند و برنده مسابقه کسی است که بيشتر در موارد موشکافی نموده و تراکتبدنبال بدست آوردن پاسخ سئوالاتش باشد .
مشاهده پست مشابه : گرافیک سه بعدی غیر همزمان